Landsindsamlingen ’22 er forbi

I dag fandt landsindsamlingen sted, hvor indsamlere i hele landet samlede ind til fordel for udsatte mennesker herhjemme og ude i verden.

I Slagelse havde mange seje elever fra Gerlev Idrætshøjskole besluttet at samle ind. Fantastisk indsats fra jer alle i forbindelse med landsindsamlingen i dag. Tusinde tak til jer samt alle andre indsamlere i Slagelse Kommune. Når vi står sammen, kan vi give mad, ly, lægehjælp, omsorg og fællesskab, der ændrer liv. TAK! ❤️

I år gik pengene bl.a. til katastroferamte børn samt udsatte børnefamilier. Det er altid børnene, der rammes hårdest. Ukrainske børn har mistet deres hverdag, hjem, by, familiemedlemmer og alt, de kendte. Mange af dem er flygtet fra blodig bomberegn med deres mødre, mens fædre og brødre blev tilbage i krigen. Børn i Afghanistan og Yemen sulter, og deres forældre kæmper en tragisk – og ofte forgæves – kamp mod tiden for at holde dem i live. I Danmark er der børn, som vokser op i udsatte familier. De er ofte ensomme uden et stærkt netværk og ret mange venner, fordi de ikke har samme muligheder for at være med til det, andre børn deler. 💔