March mod Ensomhed ’22 i Slagelse

Vidste du, at det anslås at 600.000 mennesker i Danmark hvert år føler sig svært ensomme? Gå med på dette års March mod Ensomhed og vær med til at sætte fokus på problemet. Patrick Cakirli vil fra den 8. august til og med den 14. oktober vandre 2.000 kilometer gennem Danmark i kampen mod ensomhed.

Dette gør han hvert år fra uge 32 til og med uge 41 for at sætte nationalt fokus på ensomhed som en sundheds- samt samfundsudfordring såvel som for at samle ind til March mod Ensomheds Landsindsamling, som i år går til at bekæmpe ensomhed blandt mennesker i udsatte livspositioner.

Den 21. august kl. 08:00 skal Patrick vandre 35,7 kilometer fra Slagelse Rådhus (Rådhuspladsen 11, 4200 Slagelse) til Næstved Rådhus (Teatergade 8, 4700 Næstved), men for at komme frem har han brug for din hjælp, for konceptet for March mod Ensomhed er som følger: Patrick må ikke gå, medmindre han har følgeskab – ellers skal han stå stille. På den måde bliver hans vandring symbol på vigtigheden af fællesskab og social ansvarlighed i kampen mod ensomhed.

Det er gratis at deltage, og du bestemmer selv hvor og hvor langt du vil gå med. Så snør vandrestøvlerne, del det gode initiativ og lad os sammen gøre en forskel.

Vi glæder os til at se dig!

Se begivenheden på Facebook her.

March mod Ensomhed ’22 – Slagelse udføres i samarbejde med Slagelse Kommune, Frivilligcentre & Selvhjælp Danmark, Røde Kors Slagelse, Recovery Bulls og Middelfart Sparekasse.⠀

Støt March mod Ensomheds Landsindsamling ’22:
⠀•⠀Bankoverførsel: 1686 3232619987
⠀•⠀MobilePay: 425 000

Se ruten fra Slagelse til Næstved her.

Se hele ruten gennem Danmark her.