Julehjælp til udsatte børnefamilier og hjemløse

Røde Kors har igen i år uddelt julehjælp til udsatte børnefamilier i Slagelse og Korsør. Alle børn fortjener en god jul. Derfor er vi så glade for at kunne fortælle, at vi har uddelt julehjælp til hele 130 børnefamilier! 30 børnefamilier i Korsør fik en håndsrækning, så de kunne klare sig gennem julen, og 100 børnefamilier i Slagelse blev hjulpet gennem højtiden med pakker.

Julehjælpen blev i 2021 givet i form af gavekort på 800 kr. til køb af madvarer i en COOP butik. Ligeledes var der en mandelgave, som var sponsoreret af Marievangs SFO. På deres traditionelle Markedsdag fik de over 17.000 kr. i kassen, som de donerede til Røde Kors og øremærkede dem til køb af mandelgaver til de familier, som skulle modtage julehjælp fra Røde Kors. Hver familie modtog også en julegave med LEGO produkter sponsoreret af LEGO Fonden. En håndfuld unge fra FGU hjalp os med at pakke mandelgaverne ind i farvestrålende julepapir. Mandelgaverne blev skaffet fra Bilka til en god pris, og de lagde endda en del ekstra spil oven i købet.

Vi fik også uddelt julehjælp til de hjemløse i Slagelse Kommune. Den bestod bl.a. af mad, som var let af tilberede under alle tænkelige forhold. Den bestod ligeledes af noget juleknas. Det var Rema 1000 på Korsørvej, som sammen med Røde Kors frivillig Karen Rasmussen fandt frem til indholdet, mens butikken pakkede det hele. En afdeling på Slagelse Sygehus samlede penge ind til køb af en større portion chokolade, så alle modtagere kunne få en bid af kagen. Julehjælpen uddeles i tæt samarbejde med Karen Rasmussen og gadesygeplejersken Ninna.

Hvert år uddeles julehjælpen fra vore butikker i hhv. Korsør og Slagelse cirka en uge inden jul, så børnefamilierne kan nå at få handlet.

Vi håber, at I har haft en god jul, og at I kommer godt og sikkert ind i det nye år.