Røde Kors Landsamling 2020

Corona rammer de svageste
Corona krisen har ramt milliarder af mennesker på globalt plan. Både i udsatte områder, men også herhjemme har familier desperat brug for hjælp. I flygtningelejre er situationen mere kritisk end den var i forvejen, hvor voksne ikke kan beskytte deres børn, da de ikke har råd hygiejne artikler. Herhjemme har Corona ramt børn, som i forvejen er udsatte. De må klare sig uden de samme muligheder og det trygge fundament, som deres klassekammerater har.

Sig JA til Fælleskabet

Søndag d. 4 oktober i år samler Røde Kors derfor ind til dem, som har det sværest. Derfor har vi valgt at pengene i år skal gå til dem, som står alene. Det er familier og sygepersonale i udsatte Corona-områder, familier fra de krigsramte lande Syrien og Yemen, danske børnefamilier og hjemmeløse, der har brug for ekstra støtte og omsorg. I 2019 var godt 20.000 indsamler på gaden for at gøre en forskel, hvor vi fik indsamlet hele 16 millioner kroner. Og vi forventer kun stå stærkere i år. Så tag din far, mor, kæreste eller bedste ven i hånden, og lad os sammen gøre en forskel

#sigja #slagelsesigerja

Tilmeld dig i dag: