Julehjælp

Så fik vi delt julehjælp ud. 108 børnefamilier har fået en hjælpende hånd af Røde Kors til jul. 80 familier i Slagelse og 23 i Korsør. De har hver modtaget en pakke med forskellige kolonialvarer samt et gavekort, så de selv kan købe kød og andre ferskvarer efter eget ønske. I pakken har de også fået en mandelgave, som er delvis sponsoreret af Marievangsskolens SFO på 5.000,- kr., som var overskuddet fra deres markedsdag.
Det hele blev leveret i en papkasse, som var doneret af XL-Byg. Louis Nielsen brillebutik i Bilka har doneret 3.000,- kr. til tre ekstra pakker med julehjælp. HHX- og HTX-klasserne på Selandia har doneret overskuddet fra deres markedsdag på 5.000,- kr. til at støtte julehjælpen med. Coop-koncernen har været en aktiv medspiller i årets julehjælp. Kvickly i Slagelse har leveret alle kolonialvarerne samt gavekortene til indkøb af kød og andre ferskvarer.

Slagelse Boligselskab gav os en donation på 24.300,- kr til ekstra julehjælp. Vi besluttede, at disse penge kunne hjælpe mange enlige (hjemløse) med at få det lidt hyggeligt. Der var 42 personer, som ikke havde noget sted at gå hen i julen, som har modtaget en pakke bestående af varmt undertøj, fleesjakker, julegodter og lidt lette retter mad, som man kan varme i et simpelt køkken. Disse mennesker fandt vi frem til i samarbejde med lederen af Kirkens Korshær’s varmestue i Slagelse, Hanne Pedersen, og gadesygeplejerske Nina Jørgensen.

Hvis du vil vide mere om julepakker, så kontakt:

Aktivitetsleder
Karen Rasmussen